Τρίτη 13 Αυγούστου 2019

ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ




Δυστυχώς μετά από κάθε τραγωδία και απώλεια Ζωής, οι υπεύθυνοι βγαίνουν στα μέσα επικοινωνίας απολογούμενοι και καταλογίζουν ευθύνες στο Κράτος και τις μη επανδρωμένες υπηρεσίες που αυτοί προΐστανται. Έλλειπαν λέει τα πλωτά μέσα του λιμεναρχείου, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι σε μία τόσο εκτεταμένη θαλάσσια ακτογραμμή που διοικείται από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία, όπως αυτή του Δήμου Ερμιονίδας είναι αδύνατον κάθε σημείο αυτής, να εποπτεύεται ασφαλώς.
Οι Δημοτικοί Άρχοντες, δεν μπορεί να είναι γνώστες, επί παντός επιστητού, αλλά θα πρέπει τουλάχιστον να έχουν την ικανότητα, να  επιλέγουν για κάθε υπεύθυνη Θέση, τον έχοντα γνώση του αντικειμένου που καλείται να υπηρετήσει .
Επί του συγκεκριμένου Θέματος :  Ποια λιμενική αρχή έχει εκδώσει       < Κανονισμό Λιμένος  προσαρμοσμένο στις ιδιομορφίες του φυσικού περιβάλλοντος  του κάθε λιμένος. Ποια λιμενική αρχή ενδιαφέρεται εάν το κάθε πλωτό μέσο που προσεγγίζει τον λιμένα έχει τον επιτόπιο ειδικό χάρτη. Σε ποια στενά θαλάσσια περάσματα, έχει καθορίσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις εισόδου εξόδου των σκαφών. Ποια έχει συγκεκριμένο κανάλι επικοινωνίας στο  VHF γνωστοποιημένο στις οδηγίες προς τους Ναυτιλλόμενους, που θα μπορεί να λαμβάνει οδηγίες κάθε Κυβερνήτης  σκάφους. 
Κάθε σκάφος επαγγελματικό ή τουριστικό, πρέπει να εχει συνεχή  ακρόαση στο VHF για να λαμβάνει  σήματα  κινδύνου, που τυχόν εκπέμπονται από κινδυνεύοντα σκάφη, ώστε να σπεύσει προς βοήθεια. Να είναι εφοδιασμένο κάθε σκάφος με φανάρια ναυσιπλοΐας, ακυβερνησίας, και αγκυροβολίου. Να φέρουν φωτοβολίδες κινδύνου, και σωσίβια  Να απαγορεύεται μετά την δύση του Ηλίου σε σκάφη με υπερβολική ταχύτητα, να πλέουν με περισσότερη εκείνης του συμβατικού σκάφους.
Σκάφος με υπερβολική ταχύτητα, δεν είναι δυνατόν να στρέψη το πηδάλιο αιφνιδίως, διότι  κινδυνεύει λόγω φυγοκεντρικών δυνάμεων, να απολέσει την ευστάθεια και να ανατραπεί. Ο προσδιορισμός ονόματος, θέσεως, πορείας και ταχύτητος κάθε σκάφους μπορεί να γίνει αυτομάτως, μέσω ηλεκτρονικών μέσων, από το λιμεναρχείο, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή  AIS Marine Traffic . Με το πρόγραμμα αυτό στο κομπιούτερ, παρακολουθούνται  από το λιμεναρχείο τα πλέοντα στην περιοχή σκάφη και στους κυβερνήτες των σκαφών, που παρανομούν να επιβάλλεται πρόστιμο.
 Σε τυχόν ατύχημα επισημαίνοντας την ακριβή θέση του κινδυνεύοντος πλοίου ειδοποιούνται μέσω VHF τα παραπλέοντα σκάφη να προστρέξουν σε βοήθεια. Επίσης όλα τα λιμάνια του Δήμου Ερμιονίδας θα πρέπει να οριοθετήσουν αγκυροβόλια με συγκεκριμένες συντεταγμένες Πλάτους και Μήκους ώστε να μην παρεμποδίζονται τα πλοία της γραμμής και να αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της πορείας των .
 Όταν αυτές οι οδηγίες προς Ναυτιλλόμενους τηρούνται με απόλυτη ευσυνειδησία  τα ατυχήματα εκμηδενίζονται!!! Και οι εκάστοτε υπεύθυνοι να μη επιρρίπτουν ευθύνες αδικαιολογήτως σε άλλους, παρά σε αυτούς που παρανομούν, διότι οι νεκροί δεν επιστρέφουν και οι υπεύθυνοι συνεχίζουν να απολαμβάνουν την ΖΩΉ ΤΟΥΣ!!!    

Νοταράς  Γεώργιος