ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ΑΛΙΕΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ.
’Η ΑΓΙΑ
ΕΡΜΙΟΝΗ’ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ 189/86
Η απόφαση
για τη δημιουργία ενός συλλόγου, έχει ως αφετηρία την ανάγκη να εξυπηρετήσει τον σκοπό και τις ανάγκες
μια κοινωνικής ομάδας, που έχουν κοινές επιδιώξεις και αναμένουν θετικά
αποτελέσματα, προς όφελος των μελών του συλλόγου και του κοινωνικού συνόλου. Με
αυτές τις σκέψεις δέχτηκα την πρόταση των ερασιτεχνών αλιέων, να αναλάβω την
προεδρία του συλλόγου ως, αποτέλεσμα της εγκρίσεως της γενικής συνελεύσεως που
αναζητούσε πρόεδρο προς αντικατάσταση του παραιτηθέντος. Ως πρώτη ενέργεια
θεώρησα να στείλω μια επιστολή στο λιμεναρχείο με τις απόψεις του συλλόγου.
Προς λιμεναρχείο Ερμιόνης.
Κύριοι,
Οι απόψεις
μας είναι συμβουλευτικές και δεν δεσμεύουν ούτε επηρεάζουν τις απόψεις των άλλων
φορέων, που τα συμφέροντα τους ή οι απαιτήσεις τους τυχόν διαφέρουν των δικών μας. Με την ελπίδα
ότι συμβάλουμε στην αρμονική λειτουργία του λιμένος, καταγράφουμε κατωτέρω τις επισημάνσεις
μας.
1) Είναι
επιβεβλημένη η αριθμητική οριοθέτηση θέσεων ασφαλούς αγγυροβολίου, δια την
προστασία των περιουσιών των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αλιέων, καθώς και
των σκαφών αναψυχής.
2) Τα αγκυροβόλια πρέπει να καταμεριστούν αναλόγως του μεγέθους
και του βυθίσματος των σκαφών προς αποφυγήν ζημιών.
3) Χαρτογράφηση του χώρου
με ακριβή βυθίσματα δια την ενημέρωση των ναυτιλομενων.
4) Υποχρεωτική ενημέρωση
των σκαφών που προσεγγίζουν τον λιμένα μέσω VHF για τον αριθμό θέσης που υποχρεωτικά
θα πρυμνοδετήσουν.
5) Κατά τον ελλιμενισμό περισσοτέρων του ενός σκαφών, η
παρουσία λιμενικού οργάνου είναι απαραίτητη προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, που προσβάλλουν
τη γενικότερη εικόνα της πόλεώς μας.
6) Η πρυμνοδέτηση ή πλαγιοδέτηση μεγάλων αλιευτικών
σκαφών (γρι-γρι ή μηχανότρατες) ως και η εκφόρτωσης αλιευμάτων στην περιοχή των
Μανδρακίων να απαγορεύεται. Να παραχωρηθεί δε χώρος στην νέα προβλήτα του
βορείου λιμενοβραχίονα που έχει χαρακτηριστεί εμπορικός.
7) Έως ότου δημιουργηθεί
καταλληλότερος χώρος φορτοεκφορτώσεως του FERRY BOAT να παραχωρηθεί μόνιμος χώρος στη νέα
προβλήτα στην ανατολική άκρη τα δε φορτηγά αυτοκίνητα να εισέρχονται στην
προβλήτα όταν το προηγούμενο έχει εκφορτώσει και αποχωρήσει προς αποφυγή ζημιών
στους φανοστάτες. Εμπορεύματα μετά την αναχωρήσει του πλοίου να μην παραμένουν στην
προβλήτα.
8) Σε καμία περίπτωση τα δίχτυα δε θα πρέπει να απλώνονται στο κατάστρωμα
του παράλιου χώρου που κάνουν περίπατο οι πεζοί.
9) Η βόρεια πλευρά της νέας
προβλήτας πρέπει να ομαλοποιηθεί για τη καλύτερη πρόσδεση των σκαφών.
10) Η λεγόμενη
γλίστρα στα Μανδρακια πρέπει να κλείσει το συντομότερο αφού προηγουμένως η γλίστρα
του βόρειου λιμένα προσφέρεται προς ανέλκυση και καθέλκυση σκαφών διότι σε
τίποτα δεν ωφελεί και δεν υπάρχει προηγούμενο ακαλαισθησίας και περιβαλλοντικής
αυθαιρεσίας.
11) Τα δικαιώματα του λιμενικού ταμείου να γίνονται απαιτητά διότι
οι καλές υπηρεσίες πληρώνονται, τίποτα δεν προσφέρεται δωρεάν.
12) Η
καθαριότητα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους μας και στους υπότροπους να επιβάλλονται
πρόστιμα χωρίς ανάκληση.
13) Η στάθμευση σε απαγορευμένους χώρους της
δικαιοδοσίας της λιμενικής αρχής να επιτηρείται καθημερινά.
Στο πρώτο
δημοτικό συμβούλιο αυτής της περιόδου, έλαβα το λόγο και εξήγησα γιατί πρέπει
να κλείσει η γλίστρα, διότι συζητείτο μεταξύ
των επαγγελματιών αλιέων, ότι αν κλείσει, τα κύματα θα προξενήσουν ζημίες στο
κρηπίδωμα.
Κύριοι,
Η γλίστρα:
1) Περιβαλλοντικά προσβάλει την αισθητική και δημιουργεί επικίνδυνα κυκλοφοριακά προβλήματα στους περιπατητές κατοίκους της πόλεως και τους τουρίστες.
2) Εστία παντός αποβλήτου της Θάλασσας.
3) Επιχειρηματικά υποβαθμίζει την περιοχή και συμβάλει στην απαξίωση των έναντι αυτής περιουσιών.
4) Δεν εξυπηρετεί καμία σκοπιμότητα καταφυγής κινδυνευόντων πλοίων αφού άλλες τρεις γλίστρες λειτουργούν ικανοποιητικώς βόρειο κεντρικό λιμένα.
5) Κινδυνεύοντα πλοία προκειμένου να επιβάτες πλήρωμα και φορτίο, προσαράζουν σε αβαθή ακτές αδιακρίτως γεωγραφικών ορίων (Ναυτικό δίκαιο).
6) Η υδροδυναμική των θαλασσίων κυμάτων, ως υδάτινη ασυμπίεστη μάζα ασκεί ομοιογενή πίεση εφ΄ ολοκλήρου της προβλήτας ανεξαρτήτως της ιδιομορφίας της. Ως εκ τούτου η άποψη ότι (Ξεθυμαίνουν τα κύματα δεν ευσταθεί).
Κύριοι,
Η γλίστρα:
1) Περιβαλλοντικά προσβάλει την αισθητική και δημιουργεί επικίνδυνα κυκλοφοριακά προβλήματα στους περιπατητές κατοίκους της πόλεως και τους τουρίστες.
2) Εστία παντός αποβλήτου της Θάλασσας.
3) Επιχειρηματικά υποβαθμίζει την περιοχή και συμβάλει στην απαξίωση των έναντι αυτής περιουσιών.
4) Δεν εξυπηρετεί καμία σκοπιμότητα καταφυγής κινδυνευόντων πλοίων αφού άλλες τρεις γλίστρες λειτουργούν ικανοποιητικώς βόρειο κεντρικό λιμένα.
5) Κινδυνεύοντα πλοία προκειμένου να επιβάτες πλήρωμα και φορτίο, προσαράζουν σε αβαθή ακτές αδιακρίτως γεωγραφικών ορίων (Ναυτικό δίκαιο).
6) Η υδροδυναμική των θαλασσίων κυμάτων, ως υδάτινη ασυμπίεστη μάζα ασκεί ομοιογενή πίεση εφ΄ ολοκλήρου της προβλήτας ανεξαρτήτως της ιδιομορφίας της. Ως εκ τούτου η άποψη ότι (Ξεθυμαίνουν τα κύματα δεν ευσταθεί).
Αργότερα την άποψη μου αυτή την έστειλα γραπτώς στο Δ.Σ Δημοτικού Λιμενικού ταμείου Ερμιονίδας
στις 17/9/12.
Μετά από εμένα πήρε το λόγο ένας επώνυμος αλιεύς, ο οποίος είπε: Οτι ο Νοταράς μισεί τους ψαράδες, για να πάρει την απάντηση, δηλ. κύριε μισώ τον Πατέρα μου;
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙΜετά από εμένα πήρε το λόγο ένας επώνυμος αλιεύς, ο οποίος είπε: Οτι ο Νοταράς μισεί τους ψαράδες, για να πάρει την απάντηση, δηλ. κύριε μισώ τον Πατέρα μου;
Νοταράς Γεώργιος