Μετά και την αποπομπή μου από την… προεδρία των ερασιτεχνών
αλιέων, ορισμένοι πιθανόν να πίστεψαν ότι απαλλάχτηκαν από έναν εκκεντρικό γέρο,
που εμφανίστηκε στο προσκήνιο και συνεχίζει να μας απασχολεί. Του κάκου όμως…
στις 14/7/2012 έγραψα ένα γράμμα πάντα με… υπογραφή στον τότε λιμενάρχη, την
οποία και παραθέτω:
Λιμεναρχείο Ερμιόνης
ενταύθα:
Κύριε Λιμενάρχα, σας επισκέφτηκα περί ώραν 13.20 στο γραφείο σας,
προκειμένου να ενημερωθώ για θέμα της αρμοδιότητας σας, το οποίο αφόρα τον
κανονισμό λειτουργίας του λιμένος και την τουριστική ανάπτυξη της Ερμιόνης.
Επειδή όμως η απάντηση σας υπήρξε μακράν της γνώσης ενός ανθρώπου, που έχει την
ευθύνη του χώρου και μάλιστα με καθήκοντα εκτελεστικής εξουσίας ή εγώ πιθανόν
να μη κατάλαβα τις προφορικές σας εξηγήσεις, θα σας ήμουν υπόχρεος εάν τις
διατυπώνατε γραπτώς, προκειμένου να τις συμπεριλάβω στην αίτηση μου προς το
λιμενικό ταμείο, για την απομάκρυνση της γλίστρας και την αποκατάσταση του
χώρου.
Κ, Λιμενάρχα, η Ερμιόνη για σας μπορεί να είναι ένας ακόμα σταθμός της
επαγγελματικής σας σταδιοδρομίας, για μας όμως που είμαστε υποχρεωμένοι να
ζήσουμε εδώ, είναι ιερό καθήκον να την παραδώσουμε στα παιδιά μας,
περιβαλλοντικά καλλίτερη και οικονομικά αναπτυσσόμενη. Για τους ως άνω λόγους,
κανέναν δεν ενδιαφέρει εάν εσείς γνωρίζετε ή όχι την κρατούσα κατάσταση στη
λεγόμενη γλίστρα και τους σκοπούς που υπηρετεί αυτό αφορά την υπηρεσία σας και
τις επιλογές της, εμάς μας ενδιαφέρει ότι η κατάσταση είναι απαράδεκτη και
προσβάλει τη ναυτική αντίληψη των κατοίκων και την αισθητική των επισκεπτών μας,
που σε αυτούς στηρίζουμε την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.
Κ, Λιμενάρχα,
θέλουμε να γνωρίζουμε, Α) τους σκοπούς που εξυπηρετεί διότι όπως και ο
Κυβερνήτης τρίτης τάξεως γνωρίζει ότι όταν ένα σκάφος κινδυνεύει, δεν ερευνά το χάρτη να
βρει την πλησιέστερη γλίστρα, αλλά την ασφαλέστερη θέση προς προσάραξη. Β)
κανένας ασφαλιστικός δε θα αρνηθεί την αποζημιώσει, προς τους επιβάτες το πλήρωμα και το φορτίο λόγω ζημίας, που προήλθε
από ανωτέρα βία, επειδή το σκάφος, δεν κατέφυγε σε καταγεγραμμένη στο χάρτη
γλίστρα. Γ) Κανένα δικαστήριο η νομική υπηρεσία, που τη σημαία φέρει το πλοίο,
δεν θα κατηγορήσει τον Πλοίαρχο, γιατί δεν προσέφυγε σε γλίστρα. Δ) πόσα σκάφη
κατά τη διάρκεια της ύπαρξης της αναφερομένης γλίστρας, βρήκαν ασφαλή καταφύγιο
σε αυτήν. Ε) οι δύο επιπλέον γλίστρες δεν πληρούν τις ανάγκες ενός λιμένος σε
ικανοποιητική λειτουργία.
Κ, Λιμενάρχα κακή επιλογή, προσωπικές διαφορές και
πολιτικές σκοπιμότητες, αδιάφορες προς την υπηρεσία, διαιωνίζουν μια απαράδεκτη κατάσταση η οποία βλάπτει
ποικιλοτρόπως την Πόλη μας, επομένως η αναφορά σας προς τις προϊστάμενες αρχές ή
εποικοδομητική γνωμάτευση σας, κατά τις συνεδριάσεις της Λιμενικής επιτροπής, καθιστούν
την λιμενική αρχή της οποίας προΐσταστε χρήσιμη και αξιόπιστη. ευελπιστώ εις απάντηση
της παρούσης.
Διατελώ Γεώργιος Νοταράς.
Αποτέλεσμα με κάλεσε στο Λιμεναρχείο
και μου εξήγησε όσα δεν υποπτευόμουν. Σήμερα 8 χρόνια αργότερα μπορώ να σας
βεβαιώσω ότι κάποιοι από τους άρχοντες της δικής μας επιλογής, έκρυβαν στα συρτάρια
της σκοπιμότητας και της μικροψυχίας τους, τις λύσεις όλων των προβλημάτων που
εάν είχαν επιλυθεί, οι Ερμιονίτες από χειροκροτητές
των επαϊόντων θα είχαν εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές μέλλον για αυτούς και τα
παιδιά τους.
Την 3η Μαρτίου 2003 στο τεύχος τέταρτο αρ. φύλλου 194 στην ΕΦΗΜΕΡΊΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ δημοσιεύτηκαν οι αποφάσεις της Κας υφυπουργού Ροδούλας Ζήση, σε
αυτές ψάχνω του κάκου να βρω τη γλίστρα, αντ΄ αυτής διαβάζω, δημιουργία ζώνης
τουρισμού – αναψυχής κατά μήκος της νότιας παραλίας του οικισμού (περιοχή Μανδράκια)……..
Ποίοι δεν ήθελαν ή δε μπορούσαν, αυτό αφορά όλους μας και τις επιλογές μας.
Σύντομα θα ξεκινήσουν οι τρεις τριήρεις για τη Σαλαμίνα, ας ευχηθούμε
να είναι καλοτάξιδες και νικηφόρες, όπως τότε.
Νοταράς Γεώργιος