Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΟΡΙΑ


ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΟΡΙΑ
O φίλος μου ο Δαμαλίτης στις 17/6 σημείωνε στην ιστοσελίδα του:Γιώργος Νοταράς- και όμως στα 80 του χρόνια γράφει και εκφράζεται δημόσια!!!
Και μου θύμισε όταν ήμουν 29 χρόνων και πήγα σε ένα γραφείο να ζητήσω δουλειά και η επι του προσωπικού κυρία με ρώτησε:                                                            
-Προσφέρεστε για πλοίαρχος;
-Μάλιστα κυρία
-Μπορώ να δώ το φυλλάδιο σου, με ρώτησε με περιέργεια, και αφού είδε ότι είχα δίπλωμα  Β΄ Πλοιάρχου  και μόλις 29 ετών, μου είπε, δεν μας κάνετε κύριε, είστε πολύ νέος.
-Σε ποία ηλικία θα είμαι ώριμος κυρία μου, να ξαναπεράσω
Η προσωπάρχης με κοίταξε και μου είπε:
-Εάν ήμουν εγώ πλοιοκτήτης, θα σε προσλάμβανα αλλά εάν σας προτείνω στους πλοιοκτήτες, θα με απολύσουν.
Στο τελευταίο καράβι που ήμουν υποπλοίαρχος, ο πλοίαρχος ήταν 60 ετών και είχε καπετανέψει στα 52 του. Αυτή την εποχή, με πλοιάρχου δίπλωμα θα ήσουν τυχερός να καπετανέψεις πριν τα 35 χρόνια σου και μάλιστα από χωριό που δεν είχε  εφοπλιστές!!!
Την επομένη πήγα στα γραφεία των αδελφών Αγγελάκη, Κρητικοί απ΄τη Σητεία, με δέχθηκε ο μεγάλος αδελφός ο κ, Γιώργος, ήταν 4 Φεβρουαρίου, χιόνιζε και φορούσα παλτό, το ξεκούμπωσα και κάθισα αναπαυτικά στην καρεκλά, όταν με ρώτησε με μια βαριά Κρητική προφορά:-Ε, καπετάνιε έχεις μπαρκάρει άλλη φορά πρώτος;
-Όχι του απάντησα, αλλά κάποτε θα πρέπει να γίνει η αρχή.
-Τσε δε μου λες, τι ζητάς;
-Ότι πληρώνετε τον άλλο.
-Ήντα λες μωρέ, αυτός έχει πρώτου δίπλωμα, ήταν τσε πλοίαρχος του βασιλικού ναυτικού!!!                                                                                                               
Αυτή την εποχή οι αξιωματικοί του Β.Ν είχαν ιδιαίτερη αίγλη!
-Κύριε Αγγελάκη, δεν ξέρω τι ήταν, αλλά και εγώ την ίδια δουλειά θα κάνω.              
-Ορέ, πρώτου δίπλωμα δεν έχεις, πρωτάρης είσαι, νέος είσαι, αμ΄ είσαι τσε  απαιτητικός.  
Δεν απάντησα, σηκώθηκα κούμπωσα το παλτό μου, τον χαιρέτησα και τράβηξα για την πόρτα, όταν ακούω να μου λέει:
- Γύρνα πίσω μωρέ, τσε σε συμπάθησα.
Τέσσερα χρόνια δούλεψα κοντά τους, έφυγα αλλάζοντας επαγγελματική πορεία.
Υ.Γ. Η συχωρεμένη μάνα μου, μόλις έβγαλα το γυμνάσιο, μου είπε:
-Καιρός να πας να δουλέψεις παιδί μου, είσαι άντρας πια.
Στα 28 μου χρόνια, όταν της είπα, μάνα θα παντρευτώ, μου είπε:
-Είσαι καλά, μικρό παιδί και θέλεις  παντρειά;

Γέρασα και έμαθα, ότι εάν μπορείς και θέλεις, η ηλικία δεν παίζει σημαντικό ρόλο στις πρωτοβουλίες του ανθρώπου.